preskoči na sadržaj

VILINSKIM STAZAMA

U Etnografskom muzeju učenici četvrtih razreda s učiteljicama prošle su godine sudjelovali na predavanju o vilama. Od etnologinje Ive Lulić, koja je sama bila odjevena kao vila i na taj način prezentirala djeci najčešći  prikaz vila, djeca su doznala podatke o životu vilinskih bića, mjestima gdje žive, njihovim navikama, moćima i slabostima. Podaci su temeljeni na usmenoj književnoj tradiciji, a nakon prezentacije i razgovora, djeca su na likovnoj radionici u muzeju svoja saznanja i impresije pretvorila u crteže.

 

Ove godine smo se u školi nastavili „družiti“ s vilama jer smo osmislili školski projekt „Vilinskim stazama“ pa su učenici cijelu godinu čitali o vilama; crtali, modelirali, pjevali i glumili vile i druge likove iz priča. U  okviru školskog projekta „Vilinskim stazama“ poticaja za likovno, literarno i scensko izražavanje imali su napretek. Rezultati marljivog rada učenika, učitelja i stručnih suradnika su prikazani na školskim izložbama i priredbama.

 


Učenici su upoznavali svijet bajki, doznali brojne priče o vilama i saznali kako se vilinski svijet utkao u književnost i predaje različitih naroda. Tako su šestaši s nastavnicom hrvatskoga jezika napisali dramsku igru o vilama u drugim narodima i izveli je na školskoj priredbi, a za Božić su nas počastili uprizorenjem vlastitog igrokaza „Božićna vila“. Mladi knjižničari su se uključili izradom vjenčića i pojaseva za vilinske odore.

 

Prvaši su u sklopu projekta slušali bajke u knjižnici koje im je knjižničarka pričala uz pomoć lutaka, slika i projekcija (Kraljević Čuperak, Proždrlica).

Drugaši su sa svojom učiteljicom obrađivali kinesku bajku „Vila iz školjke“ te su crtali stripove na predlošku priče, a izradili su i prekrasne crteže vila. Za školsku su priredbu uvježbali pjesmu „Ako spavaš vilo moja“.

 

Trećaši su u knjižnici  pregledavali i čitali knjige „Gdje žive vile“, Priče o princezama i vilama… Bili su posebno angažirani oko školskog maskenbala, rekvizite su izrađivali na satu likovne kulture pa se cijeli razred, uključujući učiteljicu, maskirao u vile i patuljke.

 

Četvrtaši su sudjelovali na „Vilinskom partiju“ u Etnografskom muzeju gdje  su se nakon potrage za čudesnim bićima prisjetili priče Regoč rješavajući kviz. Kako bi bili spremni za kviz, u školi su s učiteljicama i knjižničarkom obradili „Priče iz davnine“ i gledali animirani film „Regoč“. U muzeju su izradili velike plošne lutke Regoča koje su izložene u školi.

 

Na satu likovnog odgoja učenici od petog do osmog razreda crtali su vile i postavili izložbu radova u atriju škole.

Peti razredi pisali su priče o vilama, istraživali, izmišljali priče o vilama na temelju slušanih bajki i sudjelovali u radu školske zadruge…

Učenička zadruga „Cvrčak“ dala je svoj doprinos školskom projektu o vilama  pa su s nastavnicom prirode i pedagoginjom izradili lončanice od keramike u koje su sadili ljekovite „vilinske“ biljke. Uz to su proizveli keramičke posudice u koje su zapakirane soli za kupanje i  balzami obogaćeni cvijećem, a i sami poklopci na posudicama ukrašeni su motivima ruže i velebitske degenije. Isti motiv se koristio  za keramičke medaljone. Radovi  zadrugara su izloženi za Dan škole u atriju, a bili su zapaženi i na Smotri školskih zadruga u City centru One u Splitu.

 

Šestaši su obradili lektiru „Velebitske vilin staze“, izrađivali stripove i ilustracije, pisali literarne radove o ekologiji potaknuti porukama Vile Velebita. Obradili su ulomak iz knjige „Ukradeno proljeće“ i likovno se izražavali na temelju literarnog predloška. U suradnji knjižničarke i nastavnica hrvatskoga jezika predstavljena im je i knjiga „Striborovim stazama“, a djeca su analizirala i ilustrirala odabrane ulomke. U lipnju smo priredili zanimljiv književni susret s autoricom ovih djela, Snježanom Grković-Janović.

   

U našim krajevima, kao i diljem svijeta postoje priče o vilama koje su se pričale uz topla ognjišta i u pričama preživjele stoljeća. Uz pomoć priča žive u oblacima, na zemlji, u vodi ili moru, kod nas imaju imena Planinkinja, Morska, Šumska… Šestaši su se okušali i u pisanju i izvođenju scenske igre o vilama u drugim narodima, što je bilo duhovito i poučno. Tako smo doznali da se specifične mane vila nije smjelo spominjati jer bi onaj koji bi se to usudio bio kažnjen. Za  Božić su smislili i izveli igrokaz „Božićna vila“.

 

Sedmaši su slušali bajku „Mala vila“ i izradili  ilustracije, te debatirali o odnosima među ljudima i o temeljnim vrijednostima života.

Zborovi velikih i malih učenika oraspoložili su publiku na školskoj priredbi.  „Ako spavaš vilo moja“ pjevali su učenici 2.a razreda sa svojom učiteljicom. Školski zbor je pjevao , ali i raspjevao prisutne izvedbom pjesme „Morska vila“.

 

Četvrtaši su nas već tradicionalno razbudili plesnom točkom, ovaj put praćeni elektroničkim zvukom, u duhu neobičnih vila i vilenjaka.

Knjižničarska grupa uključila se u projekt  pretraživanjem kataloga i izradom popisa literature za školski projekt, izradom plakata na temelju pročitanih bajki, analizom šaljivog teksta „Zašto su dobre vile danas nepotrebne“, istraživanjem u Vilikonu i Bajkama hrvatskih pisaca, suradnjom sa školskom zadrugom… U suradnji s nastavnicom hrvatskog jezika pripremili su predstavu „Trnoružica“ za koju su izradili scenografiju, kostime i rekvizite.

 

Poznata priča o Trnoružici oživjela je na pozornici i upoznala nas s vilama dobrote, života, ljepote i umjetnosti, ali i opasnom vilom koju je pobijedila Ljubav. Vila dobrote je za kraj ove priče poručila svima:

„Pobijedila je ljubav, djeco mila, ta najljepša na svijetu dobra vila!“



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 16. 11. 2015.

DANI HRVATSKOGA JEZIKA  (11. do 17. ožujka 2011.)

Učenici osmih razreda s nastavnicom Marijom Jakasović nizom aktivnosti, na redovnoj i dodatnoj nastavi Hrvatskoga jezika, obilježili su Dane hrvatskoga jezika. Projekt je dovršen izradom panoa u atriju škole.

Više možete pročitati ako kliknete na knjigu.

     


 

ČETVRTAŠI U GALERIJI EMANUELA VIDOVIĆA

Sa svojim učiteljicama, Anitom Kralj i Nadom Marčić, četvrtaši su bili u Galeriji. Bilo im je zanimljivo i zabavno jer su šetali, učili, razgovarali, crtali…

Učenici četvrtih razreda su 20.4. 2011. posjetili Galeriju Emanuela Vidovića u Splitu. Tamo su mogli  naučiti nešto više o slikarstvu i umjetnosti. Galerija Emanuel Vidović posvećena je liku i djelu toga slikara. Izložena su djela nastala u različitim vremenskim razdobljima i na različite teme. Doznali su kako je izgledao njegov atelje, vidjeli plakate s izložbi i doznati  zanimljive događaje iz slikareva života.

Kada su učenici ušli u Galeriju, dočekala ih je gospođa Vesna. Na početku je govorila o Emanuelu Vidoviću, a onda se krenulo u razgledavanje. Prvo ih je odvela do sobe čudesa koja je bila prepuna prekrasnih i neobičnih lutaka, slika, kistova i knjiga. Tu je  Emanuel Vidović provodio najviše vremena. Uzeli su kušine, sjeli na pod i  bili veoma veseli. Tada su vidjeli da ih u toj sobi čeka pismo koje im je uputio sam Emanuel Vidović.  U pismu je pisao o svojim skulpturama i koje je sam izradio , i o onima koje je dobio na dar. Iz pisma su doznali da se u toj sobi nalaze stvari koje je često slikao jer su mu bile drage: drveni konjići , anđeli, lutke i preparirana mudra sova, zatim tronožac i mnoštvo slikarskog pribora. Doznali su da je slikar rado slikao i samu sobu čudesa.

Obišli su i ostale prostorije u kojima su se divili njegovim slikama. Plava soba je ispunjena slikama o moru. Žuta soba je vrlo zanimljiva. Kada su škure zatvore tu slike sjaje u tami. Crvena soba je puna slika mrtve prirode.  Zelena soba  je soba sjećanja. Kada je Emanuel Vidović  već bio star, nije mogao izaći i slikati, nego je slikao i stvarao slike iz sjećanja.

Trebali biste poći i uvjeriti se da je njegova umjetnost zbilja posebna. Iznenadilo nas je to što smo dobili lijepo pismo od njega. Slikar nas je pismom pozvao da i mi nešto naslikamo. Osjetili smo kako  je lijepo slikati i tako pokazati svoje osjećaje, svoj doživljaj biljaka, predmeta, mora, svoga grada…

 


RADIONICE O DJEČJIM (LJUDSKIM) PRAVIMA I TOLERANCIJI 

„Pravilima štitimo i tvoja prava!“

Svakodnevno se kroz različite aktivnosti i razgovore u školi učitelji i stručna služba bave odgojem djece za nenasilno ponašanje i međusobno uvažavanje.

22. travnja knjižničaraka i defektologinja su s učenicima 5.a i 5.b razreda provele radionicu-parlaonicu. Cilj je bio  da djeca uvide kako zahtjevi i pravila koja im postavljamo ne služe kršenju njihove slobode, nego upravo zaštiti njihovih interesa i prevenciji problema.  Sami aktivno sudjeluju u tome primjenjujući dobra pravila. Naučili smo da je važno iskoristiti slobodu izbora za biranje dobrih stvari tj. donošenje pravilnih odluka. Kako je toga dana bio Dan planeta Zemlje, djeca su zaključila da i Zemlja ima svoja prava. Zato su panou o ljudskim pravima pridodala i nekoliko prava Zemlje. Tako su dali svoj glas za Zemlje spas.

Dva panoa koja su postavljena u atriju škole nastala su u knjižnici prilikom ovoga radnoga sastanka.   

Fotogalerija    


UPOZNAJEM SVOJ GRAD

U sklopu projekta „Moj grad Split“ djeca uče o svom gradu te će se tom zanimljivom temom baviti učenici i učitelji kroz različite aktivnosti tijekom cijele školske godine.

Učenici drugih, trećih i četvrtih razreda su sa svojim učiteljicama i učiteljima učili iz knjiga, časopisa i drugih izvora i tako se pripremali za obilazak svoga grada. Udruga turističkih vodiča u veljači nam je omogućila besplatno stručno vođenje po povijesnoj gradskoj jezgri. Tom prilikom ste između ostalih osnovaca i grupa turista mogli vidjeti i naše učenike koji oduševljeno upijaju znanja o svome gradu.

Naravno, moramo se pohvaliti da su podosta o tome već znali. Ovo je bila odlična prilika da se znanja ponove, utvrde i nadopune tim više jer ono što doživimo pamtimo duže. Potaknuti obilaskom gradske jezgre učenici trećih i četrvrtih razreda crtali su i pisali na temu Dioklecijanova palača mi priča, a u knjižnici su uredili zabilješke i fotografije „s terena“ te sve lijepo predstavili na panoima u atriju škole. Da bi provjerili usvojena znanja i još ponešto naučili, u knjižnici je održana prezentacija i kviz pod nazivom (U)POZNAJEM SVOJ GRAD.

Na kraju smo zaključili - što više znamo o svom gradu to ga više volimo, zato ćemo učiti i dalje.

Fotogalerija


 


 



 DANI HRVATSKOGA JEZIKA.pdf
 Hrvatski jezik.pdf

****************


e-dnevnik

Static HTML

Popis udžbenika


*******************

I naša škola sudjeluje u Kampanji.




Projekti

Novo na stranici

 


 


Prelistajte Škafetin!

Pogledajte starije brojeve ovdje



Korisni linkovi



 

 


Tražilica



Arhiva vijesti





preskoči na navigaciju